Hartelijk dank voor de reactie. Zal me voor alle zekerheid informeren bij het BTW-kantoor.
Het verbaasd met wel dat hiervaan geen officiële webpagina bestaat waar alle do and don't te lezen vallen.
Ik permitteer mij een persoonlijke bemerking ( oprisping ) :
Het verbaast mij dan telkens weer dat mensen uit de IT sector denken dat ALLES op het web te vinden is . Is dit dan een beroepsmisvorming , of mischien een beroepsvirus waar sommigen aan lijden ?
Wanneer men een zelfstandige activiteit uitoefent ( zelfs al is het als bijberoep ) is het op zijn minst een must om een cursus bedrijfsbeheer gevolgd te hebben , waarin deze elementaire zaken besproken worden .
Vele zelfstandige beroepen zijn al zo laagdrempelig , dat ik plaatsvervangende schaamte voel opkomen voor degenen die de lage drempel niet eens over geraken . Maar u zult vast wel een goede IT'er zijn .
En idd. zoals franciscus stelt : bij particulieren kan een kassafactuur volstaan . Dit kan onder de vorm van een overal te verkrijgen KASBOEK , die dagelijks een totaalsom kan bevatten . Niets meer en niets minder. ( iedere goede papierhandel verkoopt dat ) .
U mag ook alles op aparte genummerde briefjes doen , maar een eenvoudig kasboek kost twee keer niets .
Indien meerdere bedragen per dag ontvangen , kunt u bijkomend werken met een doodgewone kalender agenda .De som van de bedragjes komt dan in het kasboek . Mogelijks bestaat hetzelfde systeem ook electronisch , dat zult uzelf beter weten dan ik .Boekhouders tenminste werken tegenwoordig electronisch , ook naar de BTW admin. toe .