Beste JPV,
ik wil niet betweterig overkomen : onze wagen wordt gebruikt voor woon-werkverkeer (en is dus fiscaal in die zin een voordeel) en hoogst uitzonderlijk voor werkverplaatsing (bvb maximum tweemaal per jaar naar andere exploitatiezetel van de firma, nu en dan eens iets afhalen bij een leverancier ...). Daarnaast wordt de wagen gebruikt voor zuiver privéverplaatsingen.
Ik doelde met "eigen aan de fiscale regels" op het volgende : "Het fiscaal voordeel ten laste van de werknemers wordt forfaitair geraamd op basis van enerzijds een forfaitair aantal privé-kilometers EN anderzijds de fiscale pk. Per jaar bedraagt dit forfait 5.000 of 7.500 km naargelang de afstand woon-werkverkeer meer of minder dan 25 km bedraagt. Indien de werknemer zijn bedrijfswagen enkel voor privé-verplaatsingen gebruikt, wordt dit bepaald op 5.000 km per jaar.".
Ik verwijs naar de website van de FOD Financiën (http://minfin.fgov.be/portail2/nl/theme ... -use.htm#O).
Op basis van die "regel" vallen wij onder de toepassing van de 5000/7500-bepaling, omdat we dus gemengd gebruik (woon-werk & zuiver privé) hebben.
In die zin begrijp ik je uitspraak niet. Maar goed, ik had ook niet duidelijk vermeld dat ik de wagen alvast voor woon-werkverkeer gebruik.
Nogmaals, het ging me er om aan te geven dat de wagen gekozen werd (onder het oude management) rekening houdende met een hoge mate van gezinsvriendelijkheid (omdat hij privé werd gebruikt) en niet in functie van dagdagelijkse dienst/werkverplaatsingen.
Nogmaals bedankt voor de overwegingen die je me al meegaf - ik hou daar hoe dan ook rekening mee.