nieuwe wetgeving loopbaanonderbreking

bangemama
Topic Starter

nieuwe wetgeving loopbaanonderbreking

#1 , 09 feb 2012 22:37

Ik werk al sinds juni 2009 in vrijwillige loopbaanonderbreking 4/5 en krijg een bijpassing van de RVa, nu heb ik vanaf 1/6/2012 ouderschapsverlof van mijn jongste kindje opgenomen in 4/5 voor 15 maanden. daarna wens ik opnieuw in loopbaanonderbreking te gaan van 4/5. maar wat als ik geen recht meer heb op een uitkering, kan ik dan nog in 4/5 gaan werken zonder uitkering? of zijn hier ook weer aanpassingen voor?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 10 feb 2012 15:49

je kan het vragen, je kan het niet eisen. Als je geen mogelijkhieid meer hebt op ouderschapsverlof/loopbaanonderbreking, dan moet je je terug aan je contract houden. Doe je dat niet (door bvb eenzijdig 4/5e te gaan werken), dan kan de werkgever contractbreuk inroepen (voor 5/5e, niet voor 1/5e)

bangemama
Topic Starter

#3 , 10 feb 2012 18:35

ja ik val nog wel onder de reglementerig met kinderen onder de 8 jaar dus, maar daarna.

Reclame

JPV

#4 , 11 feb 2012 15:28

als alle rechten opgebruikt zijn, moet je terug voltijds gaan werken of ontslag nemen. Dan heb je wel geen recht op wlh.

Terug naar “Andere”