geschil werkgever-belastingen

mama L
Topic Starter

geschil werkgever-belastingen

#1 , 13 dec 2006 16:18

Ik heb een probleem, waar ik helemaal niets aan kan doen.
Mijn baas heeft een geschil met het ontvangkatoor aangaande zijn belastingen.
Nu vraagt een inspecteur van dit ontvangkantoor aan mij om informatie te geven aangaande zijn officiele woonplaats....
Maar dit is informatie die ik echt niet weet.
Nu zouden ze mij een administratieve boete opleggen in toepassing van art 445,449,450 WIB92 voor een bedrag van 625 euro.
Maar ik heb die informatie echt niet!!!!!!!
Kunnen ze mij iets doen?

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2006 16:37

U ontving van de fiscus vermoedelijk een vraag om inlichtingen.

U moet hierop antwoorden. Als u het antwoord niet kent antwoordt u dat u het antwoord niet kent.

Hebt u geantwoord?

scorpioen

mama L
Topic Starter

#3 , 13 dec 2006 16:42

U ontving van de fiscus vermoedelijk een vraag om inlichtingen.

U moet hierop antwoorden. Als u het antwoord niet kent antwoordt u dat u het antwoord niet kent.

Hebt u geantwoord?

scorpioen

Ja, ik heb geantwoord per fax dat ik de informatie niet kon geven, omdat ik over deze informatie niet beschik.
Daarop hebben zij dan geantwoord:
"Gezien de weigering om de gevraagde informatie mee te delen, zal er in toepassing van art 445,449 en 450 WIB92 een administratieve boete opgelegd worden van 625 eur"

Dit kan toch zomaar niet?

Reclame

scorpioen

#4 , 13 dec 2006 17:48

Antwoordt dat u de inlichtingen niet weigert te geven, maar ze niet kan geven omdat u ze niet kent.

Als toch een boete wordt ingekohierd moet u bezwaar indienen bij de gewestelijke directie.

scorpioen

mama L
Topic Starter

#5 , 14 dec 2006 09:44

Antwoordt dat u de inlichtingen niet weigert te geven, maar ze niet kan geven omdat u ze niet kent.

Als toch een boete wordt ingekohierd moet u bezwaar indienen bij de gewestelijke directie.

scorpioen
Ok?, bedankt.
Ik zal zien wat ervan komt.
Indien ik toch een boete krijg, zal ik hier terug komen vragen wat ik moet doen.
Want ik zou dat echt niet weten hoe dat moet, bezwaar indienen bij de gewestelijk directie :oops:
Misschien al een woordje uitleg?

Bedankt.

scorpioen

#6 , 14 dec 2006 10:54

Want ik zou dat echt niet weten hoe dat moet, bezwaar indienen bij de gewestelijk directie :oops:
Misschien al een woordje uitleg?
Aangetekend schrijven aan de gewestelijke directie. Adres staat op het aanslagbiljet. Vermeldt kohier artikel en je naam en adres. Leg uit waarom je niet akkoord gaat met de aanslag, vermeldt datum en onderteken.

scorpioen

djanodive

#7 , 13 apr 2008 21:37

en hoe is het nu gegaan? Goed of slecht?

Terug naar “Andere”