Ik werk sinds september vorig jaar in een bedrijf. Deels heb ik mijn eigen functie, deels (enkel op zaterdagen) ben ik verkoper om mijn collega's te ondersteunen wegens gebrek aan personeel.
Bruto verdien ik 2400 Euro (wat neerkomt op 1564 Euro netto in mijn geval). Gisteren wou ik eens kijken hoeveel ik extra had verdiend met de tax shift.
Bleek ik op mijn rekening 1575 Euro te zien. Achteraf had ik uit eigen berekeningen gezien dat ik 11 Euro meer verdiende door de indexering.
Aangezien Januari een "speciale" maand was wat feestdagen betreft, heb ik blijkbaar minder verdiend dan gedacht.
Vandaag ging ik dus even bij mijn HR horen en daar kwamen zij met volgend antwoord: Aangezien ons bedrijf op zaterdag 2 januari een sluitingsdag had, heb ik ipv 21 dagen, zogezegd maar 20 dagen gewerkt. Ze hebben mij als het ware een dag onbetaald verlof aangerekend.
Kan dit zomaar daar ik die dag perfect wou werken, maar het bedrijf dicht was. Het is mijn probleem toch niet dat het bedrijf sluit? Dit mag ik toch niet voelen in mijn loon? of is dit kort door de bocht?
Ik zit in het PC200