Ik krijg al 3 jaar een eindejaarspremie.
Nu heb ik dit jaar voor het eerst een loonbrief op papier en de uitbetaling op mijn rekening gekregen.
De afgelopen jaren kreeg ik de loonbrief gedeeltelijk in een mail geplakt en het netto bedrag cash uitbetaald.
Na wat opzoekwerk heb ik de indruk dat de RSZ bijdrage en de bedrijfsvoorheffing nooit is doorbetaald aan de desbetreffende instanties.
Is dit louter fiscale fraude langs de kant van de firma of ben ik verantwoordelijk voor de bedrijfsvoorheffing?
Wel risico loop ik als ik dit aangeef?
Daarnaast heb ik ruim een jaar een opslag gekregen die als een maandelijkse "netto (cash)" omschreven werd.
Deze staat ook nergens op mijn loonfiches.
Wat als ik deze aangeef?
Kan ik verplicht worden om hier alsnog belastingen op te betalen al het mij als netto werd aangeboden?
Ten derde zijn er nog de eco-cheques.
Ook verplicht volgens PC218 maar we kregen ze nooit.
Volgens een collega is er ooit gezegd om deze bij de groepsverzekering zouden gevoegd zijn.
Moet dat niet op papier staan dan.
En moet dat bij nieuwe aanwervingen niet meegedeeld worden?
Ter informatie: ik heb mijn ontslag gegeven en zal weldra de firma verlaten.
Anders zou het nogal moeilijk zijn om deze zaken aan te kaarten.