Betaald verlof, wat na ziekte, uitbetaling?
Geplaatst: 14 sep 2011 21:18
Beste
Sinds 7 februari was ik niet meer gaan werken wegens ziekte.
Op dat moment had ik nog geen verlof opgenomen.
Op 1 september ga ik terug met volle moed werken en ga ik navraag doen op de personeelsdienst welke invloed mijn afwezigheid heeft gehad op mijn verlof.
Ik krijg de mededeling dat ik nog 20 verlofdagen moet opnemen voor het einde van het jaar.
Deze zouden volgens de wet niet uitbetaald mogen worden en kunnen niet overgenomen worden naar een volgend jaar.
Vandaag ga ik dit heugelijk nieuws meedelen aan mijn werkgever en deze meld mij dat dit niet haalbaar is.
Zij kan dit verlof niet meer geven en noemt mij via via een profiteur dat ik dadelijk achter mijn verlof kom vragen en dus nog een maand betaald verlof wil opnemen.
Zij laat me weten dat ik nog een vijftal dagen kan opnemen, deze zelf niet kan plannen en mijn andere collega's die ingesprongen hebben tijdens mijn ziekte voorrang hebben?
Zij spreekt van verlofdagen te laten vallen of uit te betalen.
Volgens mij is geen enkel van haar voorstellen wettig.
Zij beroept zich dat er in het arbeidsreglement staat dat er vanaf september maar X aantal verlofdagen kan opgenomen worden.
Ik zelf wil geen uitbetaling, volgens mij niet wettelijk bij verlofdagen en niet voordelig.
Wat kan ik doen en wat is wettelijk?
Alvast bedankt
Sinds 7 februari was ik niet meer gaan werken wegens ziekte.
Op dat moment had ik nog geen verlof opgenomen.
Op 1 september ga ik terug met volle moed werken en ga ik navraag doen op de personeelsdienst welke invloed mijn afwezigheid heeft gehad op mijn verlof.
Ik krijg de mededeling dat ik nog 20 verlofdagen moet opnemen voor het einde van het jaar.
Deze zouden volgens de wet niet uitbetaald mogen worden en kunnen niet overgenomen worden naar een volgend jaar.
Vandaag ga ik dit heugelijk nieuws meedelen aan mijn werkgever en deze meld mij dat dit niet haalbaar is.
Zij kan dit verlof niet meer geven en noemt mij via via een profiteur dat ik dadelijk achter mijn verlof kom vragen en dus nog een maand betaald verlof wil opnemen.
Zij laat me weten dat ik nog een vijftal dagen kan opnemen, deze zelf niet kan plannen en mijn andere collega's die ingesprongen hebben tijdens mijn ziekte voorrang hebben?
Zij spreekt van verlofdagen te laten vallen of uit te betalen.
Volgens mij is geen enkel van haar voorstellen wettig.
Zij beroept zich dat er in het arbeidsreglement staat dat er vanaf september maar X aantal verlofdagen kan opgenomen worden.
Ik zelf wil geen uitbetaling, volgens mij niet wettelijk bij verlofdagen en niet voordelig.
Wat kan ik doen en wat is wettelijk?
Alvast bedankt