wettelijk is je verlof doorgeven aan je werkgever via mail (als je regelmatig mailt met je werkgever), met CC aan je collega's. Je print dit uit en bewaart het. Indien die weigert via mail (bvb "je mag maar 5 dagen opnemen), reageer je met "ik blijf bij mijn standpunt dat ik het recht heb om m'n verlof op te nemen. Indien u geen ander verlofregeling voor 20 dagen voorstelt, beschouw ik huidig als aangenomen.
Stuur desnoods, als je het riskeert, hiervan een kopie naar de werkgever. Je neemt gewoon je dagen zoals je voorgesteld hebt en wacht af...
Als je ziek bent ben je ziek. Het is niet de bedoeling dat je vakantie laat vallen omdat je "hebt kunnen rusten tijdens je ziekte".
Nog 1 opmerking: je bent wss bediende?
kb 30/3/1967
Wat kan ik doen en wat is wettelijk?
Art. 64. Navolgende regels zijn van toepassing zowel voor de collectieve maatregelen als voor de individuele akkoorden :
1° de vakantie moet worden toegekend binnen de twaalf maanden die op het einde van het vakantiedienstjaar volgen;
u kan klacht indienen bij de sociale inspectie indien uw werkgever weigert u 20 dagen verlof te geven
wijs je werkgever op dat artikel dat Xena zegt...Ik ben idd bediende van statuut.
Zij geeft als argument dat het praktisch niet haalbaar is nog twintig dagen te geven.
Tekort aan personeel ....
(ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis)
ben ik ook benieuwd naar en nog meer wat de sanctie voor de werkgever is als deze geen verlof geeftZeg me eens wat de sanctie is als de werknemer er vanaf ziet !!!
Het is de werknemer verboden van de vakantie waarop hij recht heeft, af te zien.
ben ik ook benieuwd naar en nog meer wat de sanctie voor de werkgever is als deze geen verlof geeft
Zeg me eens wat de sanctie is als de werknemer er vanaf ziet !!!
Zie punt 5 op deze link: http://www.sodiro.be/websites/18/upload ... TIE-ag.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Nog 1 vraagje kunnen ze betaald verlof uitbetalen? Ik dacht alvast van niet.
Art. 145 Jaarlijkse vakantie
ben ik ook benieuwd naar en nog meer wat de sanctie voor de werkgever is als deze geen verlof geeft