Ik kan me vergissen maar ik heb ooit (ong. 3 jaar geleden) opgevangen dat er naar het schijnt al meer ambtenaren zijn dan werkers waardoor de staatskas in problemen komt (veel betaald verlof enzo.. waardoor er meer uit de staatskas word genomen dat wat er uiteindelijk in terecht komt). Ik weet niet of dit 100% accuraat is en of dit al dan niet de echte reden kan zijn, ik heb het dan ook maar opgevangen door één van mijn klanten en totzover wij weten kan dit weer 1 van de zovele roddels zijn...Allen,
mijn partner staat in het onderwijs sinds 2000 en geeft Lichamelijke opvoeding in het Lager . Regio Limburg.
Op een bepaald moment heeft hij uitzicht op een vaste benoeming in een deelgemeente , maar het stad waar we wonen contacteert hem en vraagt of hij geen fulltime wil komen vervullen op een paar honderd meter van onze deur . Ze vermelden er ook bij dat hij de komende jaren ook kans maakt om volledig benoemd te worden in deze functie. 5 jaar na deze belofte is mijn partner voor 9 uren benoemd en heeft hij bijkomend nog 2 tijdelijke uren. Het probleem is dat er in tussentijd van Schepen werd veranderd en deze laatste geen uren kleuterturnen wil geven aan leerkrachten LO, maar enkel een kleuterleidsters. Na een afspraak met de schepen om over deze situatie te babbelen toonde deze geen enkel begrip en werd ze zelfs kwaad. Nu weten we ondertussen ook dat familie van haar in het kleuteronderwijs staat en daar ondertussen, door uren kleuterturnen te geven, vast benoemd werd.....
Ondertussen heeft mijn partner wel de helft van zijn loon verloren, terwijl die wel open staat om een fulltime te doen. Weet er iemand of er compensaties bestaan in het onderwijs voor mensen die deels benoemd zijn en 100% willen werken maar gezien het aanbod geen full-time baan hebben ?
Hoe is het mogelijk dat mensen van 35 nog steeds maar voor 9 uren zijn benoemd en er geen compensatie bestaat voor de uren die ze is verloren...
Kan deze situatie ergens aangekaart worden ?
Recht op arbeid of geldt dit niet voor overheidsinstellingen?
klopt niet. Leerkrachten worden voor 12 maanden doorbetaald indien vastbenoemd, 10 maanden loon + 2 maanden uitgestelde bezoldiging indien voltijds gewerkt (anders die 2 maanden proportioneel naar gelang de tewerkstelling in het schooljaar). Het loon is in elk geval bepaald en berekend op maandelijkse basis op een kalender van 12 maanden.sxtc, je beweringen raken kant noch wal:
-lkren hebben wel veel vakantie (en geen 'verlof'), maar zij worden slechts voor 10 maanden betaald en dat loon wordt gespreid over 12 maanden
Zoals ik al zei zijn het geen beweringen, enkel gissingen gebaseerd op een leerkracht die vastbenoemd was die vol overtuiging beweerde nooit betaald te worden tijdens de vakantiedagen terwijl een andere leerkracht dan weer beweerde dat voor haar iedere vakantiedag uitbetaald werd...sxtc, je beweringen raken kant noch wal
Laat mij nu niet lachen. Die uitspraak komt dan van de beroepscategorie met wellicht het hoogst aantal zelfstandige bijberoepen van allemaal-elke euro die wij verdienen, is gekend. bij zelfstandigen is dat een ander geval, u uitgezonderd natuurlijk
Inderdaad, men negeert de feiten gauw omdat ze hopen dat hun opslag later dan weer uit de zak van de zelfstandige kan worden gestolen onder de mom van "ze zijn toch rijk".Laat mij nu niet lachen. Die uitspraak komt dan van de beroepscategorie met wellicht het hoogst aantal zelfstandige bijberoepen van allemaal-elke euro die wij verdienen, is gekend. bij zelfstandigen is dat een ander geval, u uitgezonderd natuurlijk![]()
![]()
Het is trouwens een hardnekking misverstand dat alleen zelfstandigen in het zwart kunnen werken. Iedereen kan in het zwart werken. Ik zou, om een willekeurig voorbeeld te geven, de leerkrachten die in het zwart bijles geven, niet te eten willen geven.
Er zijn zo bijvoorbeeld veel Polen die in het zwart in de bouw werken.hoogste categorie zal wel bouwvakkers zijn, niet leerkrachten.
En binnen hun beroepsuitoefening zijn alle inkomsten gekend. voor een zelfstandige zou ik niet durven tekenen.