Laat ik even mij situatie uitleggen:
Bediende in pc 218, meer dan 2 jaar in dienst.
Nooit arbeidsreglement ontvangen (is onbestaande).
Werkgever beweert dat men verplicht 40u per week dient te werken, terwijl er niets in het contract, noch in het arbeidsreglement staat van ADV-dagen en hoe die opgenomen moeten worden. Op de loonbrief staat inderdaad wel 40/40, maar ik heb dat eerder aangehaald bij de werkgever en volgens hem was dat een ‘fout’ bij het sociaal secretariaat, want in pc 218 wordt 38u per week gepresteerd fulltime.
Verder ben ik bij deze werkgever deeltijds in dienst gekomen (32u per week, maar er staat niet “32/40”), maar ondertussen al meer dan anderhalf jaar voltijds. Mijn contract is nog steeds hetzelfde gebleven. Had hij een nieuw contract moeten opmaken of was het voldoende dit gewoon aan het sociaal secretariaat door te geven? Als hij alsnog een nieuw contract wil opmaken, kan dit dan zomaar, aangezien ik al lange tijd voltijds werk, en kan hij dan de bepalingen in dit contract aanpassen of bepalingen toevoegen? Wat als ik weiger dit te ondertekenen?
We zitten namelijk in een discussie over overuren/ADV-dagen, maar ik wil ook geen slapende honden wakker maken… Aangezien ik beter op de hoogte ben dan hij (is in het verleden al gebleken), wil ik hem ook niet slimmer maken dan nodig is.
Alvast bedankt voor uw advies.
Martina