Ja, dat is de vraag juist... Zij beweren dat ze te veel hebben gestort, hoe weet ik of dit correct is of niet?Indien U ONTERECHT geld ontving, dan moet U het onverschuldigde terug betalen.
Dus met andere woorden: Als ze binnen 3 jaar afkomen, "ah maar we hebben nog 5? teveel gestort", dan heb ik het weer zitten? Ik vindt dit eerlijk gezegt allemaal HEEL straffe kost.Volgens art. 46 van de 'Loonbeschermingwet' van 12 april 1965, is de verjaring 5 jaar.
Zegt dit artikel dan niet dat rechtsvorderingen verjaren 1 jaar nadat de arbeidsovereenkomst be?indigt is?3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten
Art. 15. De rechtsvorderingen die uit de overeenkomst ontstaan, verjaren ??n jaar na het eindigen van deze overeenkomst of vijf jaar na het feit waaruit de vordering is ontstaan, zonder dat deze termijn ??n jaar na het eindigen van deze overeenkomst mag overschrijden
Beste vriend,de_conne, 20 sep.,9.34 uur: 'Dreigementen, brieven van incassobureaus en recentelijk zelfs van een gerechtsdeurwaarder.'
Waaruit kan u afleiden dat de verjaring niet werd gestuit?
Dus?12 APRIL 1965. - Wet betreffende de bescherming van het loon der werknemers.
Art. 46. De publieke rechtsvordering wegens overtreding van de bepalingen van deze wet en van de ter uitvoering ervan genomen besluiten verjaart door verloop van (vijf jaar) na het feit waaruit de vordering is ontstaan.
Dit gaat dus over de strafvordering wegens overtreding loonbeschermingswet en is hier niet van toepassing.
Een vordering in terugbetaling van teveel betaald loon verjaart in principe ??n jaar na het einde van de arbeidsovereenkomst.
Maar ...
De vraag stelt zich of hier de wet van 24 juli 1987 betreffende de tijdelijke arbeid, de uitzendarbeid en het ter beschikking stellen van werknemers ten behoeve van gebruikers niet van toepassing is. Telt de verjaringstermijn van ??n jaar van art. 15 van de Arbeidsovereenkomstenwet dan nog wel?
scorpioen
Graag jullie mening?Beste,
In ? 2004 heb ik een maand voor ... Interim gewerkt bij ? . Op 12-07-2006 krijg ik een brief van U met de verplichting om 38? terug te storten zonder enige duidelijke aantoning of berekening waarop deze schuldvordering gebaseerd is. Het is trouwens erg betreurenswaardig dat deze misrekening, wat trouwens volledig Uw verantwoordelijkheid is, pas 2 jaar later aan het licht komt.
Na herhaaldelijk telefonisch contact met de vraag om mij een gedetailleerde berekening van deze schuldvordering te bezorgen, heb ik nog steeds niets ontvangen. Daarentegen zijn de brieven van incassobureaus en recentelijk zelfs gerechtsdeurwaarder (naam gewist,LEX) in veelvoud toegekomen.
Laat ik duidelijk verstaan dat ik nog steeds bereid ben om het bedrag te betalen, voor zover hiervoor een gedetailleerde berekening en justificatie wordt opgegeven. Echter ben ik niet bereid om desgevallend meer dan 38? te betalen aan incassobureaus of deurwaarders, gezien de nalatigheid en slordigheid van uwentwege bij het claimen van deze 38?.
EVENTUEEL INVOEGEN; Mijn inziens is de verjaringstermijn,van ??n jaar, ruimschoots overschreden,(verwijs naar art. 15,arbeidsovereenkomstenwet)
Ik verwacht van U dus een aangetekend schrijven waarin duidelijk wordt uitgelegd waarop uw claim gebaseerd is. Als U wettelijk kan aantonen dat ik U dit bedrag verschuldigd ben, zal ik U dit zo snel mogelijk storten.
Ondertussen verblijf ik,
Hoogachtend,