Beste leden
Ik heb een probleem met mijn baas. Mijn baas had iedereen op kantoor een bonus beloofd als we de target zouden behalen en dat is gelukt. Echter in die periode legde hij mij een stapel extra werk op terwijl ik toen had toegelicht dat dit onhaalbaar was als feedback en dat we een oplossing hiervoor moesten zoeken. De antwoord die ik toen kreeg was denk aan je bonus. Ik werd als het ware hiermee gedreigd. Na x aantal maanden toen iedereen de echte opgelegde target had behaald kreeg ik slechts de helft van de bonus terwijl iedereen alles kreeg. De reden was dat ik mijn werk zogezegd niet heb verricht terwijl ik duidelijk had gemaakt dat deze takenpakket enorm veel is en dat dit onhaalbaar is. Ook is hiervoor gewoonweg een fulltimer aangenomen. Dus men verwachtte van iemand die parttime werk deed dit erbij ook moest doen. Absurd dus. Ik had toen ook duidelijk gemaakt dat ik de helft niet moest hebben. Alsnog is dit mij doorgestort geweest en ik heb het teruggestort. Nu kreeg ik een aangetekende brief van de advocaat van mijn baas met de vraag waarom ik dit niet geaccepteerd heb? Ook voegde de advocaat toe dat mijn baas toch graag met mij verder wil samenwerken.
Wat moet ik nu hierover denken en wat moet ik doen? Ik snap gewoon niet dat er een advocaat bij wordt getrokken…