Beste,
Ik werk aan een lokaal bestuur. Bij mijn vorige werkgever (ook een lokaal bestuur) werden uren gepresteerd op een feestdag tijdens het weekend als volgt toegekend ;
- De werkelijk gepresteerde uren
- De toeslag voor het weekend (25% op zaterdag, 100% op zondag)
- De toeslag voor het werken op een feestdag (100%)
Dus in het voorbeeld van vandaag, een feestdag op een zondag, kreeg je dus eigenlijk je uren maal drie.
Mijn huidige werkgever zegt echter dat dit niet klopt, dat de prestatie van een feestdag en een weekend niet cumuleerbaar is, dat enkel het hoogste telt.
Onze rechtspositieregeling neemt letterlijk de tekst over van het Besluit van de Vlaamse Regering houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, etc... van 7/12/2007 (zie onderstaande link)
https://codex.vlaanderen.be/Zoeken/Docu ... ID=1088979
Ik geraak er echt niet helemaal aan uit hoe ik deze tekst moet interpreteren? In eerste instantie zou ik denken, gezien er nergens staat dat deze niet cumuleerbaar zijn (met uitzondering van de cumulatie nachtprestaties met weekends/feestdagen) dat deze dus wel cumuleerbaar zijn, en dus samen gelden? Of is het een case van, zoals de medewerkers van de dienst HR beweren, enkel het hoogste telt?
Alle adviezen en inzichten zijn heel erg welkom!