Ik heb bij het nazien van mijn loonfiches gemerkt dat ik al 3 jaar lang geen jaarlijkse premie heb gekregen ( beslist volgens cao van PC 200).
Nu is er mij iets niet duidelijk. Ik wil dit graag bij mijn werkgever voorleggen, maar in de cao staat dat dit gecompenseerd kan worden door gelijkwaardige voordelen (ecocheques, loonsverhoging, maaltijdcheques).
Maar wij hadden reeds ecocheques en maaltijdcheques en een loonsverhoging is niet gebeurd. Volgens mij moet er dan sprake zijn van een nieuw voordeel. Wat in dit geval niet is geweest aangezien wij deze voordelen al hadden?
Klopt dit? Want indien dit klopt lijkt het mij dat ik nog recht heb op 3 jaar jaarlijkse premie. Wat toch een mooi bedrag is.
Deze tekst uit de cao doet er mij aan twijfelen of ik wel of niet recht heb:
"§ 6 De Jaarlijkse premie is niet van toe-passing op de bedienden die in de loop-tijd van de cao volgens bedrijfseigen modaliteiten effectieve verhogingen van het loon en/of andere voordelen in koop-kracht toegekend krijgen die gelijkwaar-dig zijn. De verhogingen en/of voordelen in koop-kracht van welke aard ook zijn per bedien-de voor hun totale kost aan te rekenen op de loonkost (bruto + patronale RSZ) van de Jaarlijkse premie."
Alvast bedankt voor jullie hulp!