Werk in een varierend ploegenstelsel aan 48 uren per week. Afhankelijk van de dagen en uren die ik presteer schommelt mijn inkomen maandelijks door de bijkomende ploegpremie's.
Sinds meer dan twee jaar hebben wij een overeenkomst met onze werkgever om het jaarinkomen (premie's incl.) te delen door 12 om zo elke maand eenzelfde loon te ontvangen. Hierdoor kan ik mijn verlof beter spreiden (neem ook al eens een zondag verlof) en heeft mijn werkgever een betere bezetting ifv. verloven van zijn personeel. Het feit dat er overbezetting was op een zondag (dubbel betaald) en bijna geen volk in de week behoord nu tot het verleden. Sinds kort zijn er geruchten dat de arbeidstijd van 48u naar 38u zou gaan mits aanwerven van en creeeren van een bijkomende ploeg. Loonverlies blijkt ??n van de gevolgen!
Kan men , eens men een maandelijkse verloning van basisloon + premie's in ??nzelfde loonvorm uitbetaald deze verloningsvorm terug uiteen trekken en hierin snoeien naar aanleiding van een nieuw uurregime?