Via een bijlesbureau heb ik van maart tot juni bijles gegeven aan een leerling in het eerste middelbaar. Ik ben zelf nog student, dus dit werd gedaan onder het statuut student-zelfstandige. Mijn loon zou op het einde van de rit berekend en uitbetaald worden, nadat ik de lessenreeks afsluit op de site.
Eind juni sluit ik mijn lessenreeks af, ik zou een kleine 400 euro uitbetaald moeten krijgen. Begin juli krijg ik een mail met de vraag om mijn rekeningnummer in te voeren op de site (ik was dit blijkbaar vergeten) en mijn rijksregisternummer door te mailen. Heel de maand juli hoor ik niks meer van het bijlesbureau, ik begin mij al zorgen te maken dat ik mijn geld niet meer ga zien.
Eergisteren (zaterdag) krijg ik een mail dat mijn loon is overgeschreven. Als ik vandaag (maandag) mijn rekeningafschriften ga bekijken, zie ik dat er geen geld is overgeschreven. Voor alle zekerheid controleer ik nogmaals mijn rekeningnummer, dit klopt. Ik heb nu een mail gestuurd naar het bijlesbureau dat ik mijn loon niet heb ontvangen.
Mijn vraag: Kan ik net zoals bij een gewone werkgever een aangetekend brief sturen voor mijn loonvordering? Het gaat hier namelijk om een online platform, maar ik heb het adres wel van de maatschappelijke zetel.