De reden, je helpt de topic starter echt niet verder op deze manier, hoor... LEES Aub alles wat er staat ind at artikel. Je bent (waarschijnlijk) oud genoeg daarvoor...
Afin, eigenlijk speelt het weinig rol of jij leest wat er staat. Zolang de topic starter maar aandachtig leest wat er staat.
heb de vraag doorgespeeld aan de inspectie van de sociale wetten
in hun antwoord verwijzen zij ook naar dezelfde wetgeving die ik heb aangehaald, kan u de wetgeving of rechtspraak eens geven waarop u zich basseert?
-------------------------------------------
mijn vraag
mijn dochter is bediende, en krijgt elke maand een bruto premie van 315€ omdat ze niet voor een salariswagen heeft gekozen
dit is een vaste premie, heeft zij ook recht op vakantiegeld op deze bruto premie?
mvg
ik
--------------------------------------------
Geachte xxxxx
Indien de bruto premie onderworpen is aan RSZ en ook elke maand wordt uitbetaald, wordt dit aanzien als vast loon.
De berekening van dubbel (artikel 38, 2° Koninklijk besluit van 30 maart 1967 tot bepaling van de algemene uitvoeringsmodaliteiten van de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers) en enkel vakantiegeld zullen dan ook op die bedragen mee berekend worden.
Indien de bruto premie niet elke maand wordt uitbetaald ligt de situatie anders, aangezien dit niet als vast loon aanzien kan worden.
In de hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groeten,
xxxxx xxxxxxx
Sociaal Inspecteur
Contactcenter Arbeidsinspectie - Inspectie Toezicht op de Sociale Wetten
Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg
T 02 235 55 55 (9u00 - 12u00 | 14u00 - 16u30)
[email protected]
http://www.werk.belgie.be
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden