Hoi,
Mijn ventje heeft juist de melding gekregen dat ze blijkbaar 1 - 2 jaar (weet nog niet alle details) een foutief loon aan hem hebben uitbetaald. (Nog steeds kilometervergoeding, en
Geen maandelijkse afhouding, desondanks firmawagen)
waar zijn firma dus nu plots/pas achter gekomen is, en dus nu natuurlijk asap moet rechtgezet worden. Wat we natuurlijk zeker wel ergens begrijpen. (Correct is correct. Hebben idd van de firmawagen kunnen genieten, en mijn ventje heeft het natuurlijk ook zelf compleet over het hoofd gezien.)
Maar nu stel ik me toch nog wel even een paar vraagjes:
- Is dit allemaal echt wel correct? Na al die tijd zo plots uit de lucht komen vallen.
- En hoe zit het dan met onze belastingen/ belastingsvoordeel enzo? (Hebben wij dan niet gedurende die hele periode eveneens te veel belastingen betaald/ons belastingvoordeel niet gekregen?)
- En ik ben ook nog eens invalide, en mijn invaliditeitsuitkering is heel sterk afhankelijk (wordt regelmatig aangepast) aan het loon van mijn partner. Maar als dat loon dus blijkbaar fout/te hoog was, mijn ventje zogezegd te veel uitbetaald werd, en ikzelf daardoor vanzelfsprekend pak minder uitkering ontving...
En nu zouden we dus plots het geld moeten terugbetalen (dat geld waarvoor we enerzijds dus te veel belastingen betaald hebben, en anderzijds een deel minder inkomsten ontvangen hebben.)
Is dat eigenlijk allemaal wel correct? / moeten wij hier (terugvordering) gewoon in meegaan?
Alvast super super hard bedankt!