Ik heb een probleem met m'n vorige werkgever:
Op 16/10/2007 ben ik van werk veranderd (ontslag genomen). Tot 15/10/2007 heb ik ongeveer 4.5j voor mijn vorige werkgever gewerkt.
De eerste jaren gebruikte ik mijn eigen wagen om naar klanten te rijden, waarvoor ik een km vergoeding zou krijgen. Mijn vorige werkgever heeft die echter maar voor een deel betaald, om en bij de 200Eur. Dit bedrag was de KM vergoeding van maart 2003 tot eind oktober 2003. Voor de periode tussen november 2003 tot begin januari 2005 heb ik echter geen vergoeding meer gekregen.
Van midden januari 2005 tot begin mei 2005 ben ik in ziekteverlof geweest, en vanaf toen heb ik een firmawagen gekregen, dus vanaf dan telt de km vergoeding natuurlijk niet meer. Maar ik kan toch aannemen dat ik nog steeds recht heb op de vergoeding van toen ik met m'n eigen auto reed?
In die periode (+- december 2005 tot 15/10/2007) heb ik meermaals persoonlijk & via mail gevraagd wanneer dit betaald zou worden. Toen ik op 15/10/2007 m'n laatste dag werkte voor hem, was dit nog steeds niet betaald. Ook nadien heb ik nog via telefoon als via mail gevraagd om dit in orde te brengen: geen reactie. Eind december 2007 heb ik hem een brief gestuurd met de vraag dit alstublieft zo snel mogelijk in orde te brengen. In bijlage had ik het volledig overzicht van KM aantal en de herinneringmails toegevoegd. Wederom, geen reactie wat dan ook.
Vandaag heb ik een aangetekende brief gestuurd met de vraag dit vóór 1 februari 2008 in orde te brengen, zoniet zie ik me verplicht verdere stappen te ondernemen.
Het gaat hier over een bedrag van iets meer dan 1400Eur.
Aangezien het al van januari 2005 is, zou ik er dan interest bijvragen? Niet dat de interest de moeite zal zijn, maar 'k vind gewoon dat hij nu echt wel te ver aan't gaan is.
Als hij niet reageerd, wat doe ik dan het beste: advocaat of sociale inspectie?
Alvast bedankt voor de reactie
David