Vorig jaar tijdens mijn zwangerschap ben ik arbeidsongeschiktverklaard door mijn dokter. Ik had hevige pijn in mijn bekken en staartbeen en kreeg geen aangepast werk van mijn bazin.
Na 5 maanden zwangerschap werd ik opgeroepen door de controlearts van de CM en die verklaarde dat ik wel arbeidsgeschikt ben. Deze beslissing heb ik direct aangevochten via mijn vakbond, in tussentijds kreeg ik een uitkering van de RVA via C3.2 papieren.
Na mijn bevalling en zwangerschapsrust, ben ik opnieuw bij mijn dokter langstgegaan omdat de pijn in mijn rug, bekken en staartbeen bleef aanhouden en was verslecht. Ik ben toen naar mijn vakbond gegaan met de vraag hoe het nu verder moest voor mijn uitbetalingen. De vakbond verklaarde dat ik zoiezo op medisch overmacht bleef zitten (C3.2).
Mijn bazin moest dan maandelijks papieren invullen en mij overhandigen zodat ik deze aan de uitbetalingkas van de vakbond kon afgeven. Mijn bazin was hier zeer laks in en weigerde zelfs om de papieren op tijd op te sturen en in te vullen. Ik heb toen verschillende keren naar de vakbond geweest met de vraag om mijn bazin wat onder druk te zetten want ik zat toen al 2 maand zonder enige uitkering. Deze gingen dit doen.
Paar weken later kreeg ik bericht van de vakbond dat ik eigenlijk op de CM terug zou moeten vallen. Ik heb dan ook direct een aanvraag ingediend bij de CM maar die werd dan ook direct geweigerd omdat mijn papier te laat binnen was, schuld van de vakbond doordat ze mij verkeerd hadden ingelicht en mijn aanvraag werd ook geweigerd omdat mijn medische redenen dezelfde waren, waarvoor er verzet aangetekend is tijdens mijn zwangerschap. Ondertussen zat ik al 3 maanden zonder enige uitkering.... Ik ben toen terug naar de vakbond geweest met de vraag wat ik moet doen en nu zeggen ze mij dat ik waarschijnlijk voor die 3 maanden geen uitkering meer ga kunnen krijgen.
Kan er hier iemand zeggen hoe ik toch aan mijn uitkering kan geraken voor de voorbije maanden?
Ondertussen is het al van 7 maart geleden dat ik nog een uitkering heb gekregen. Ik ben mijn dossier gaan opvragen bij de vakbond en daar weigeren ze mij dit door te geven, dus ik vermoed dat zij grove fouten hebben gemaakt waardoor ik nog geen vergoeding heb gekregen.
Hopelijk kan er hier iemand mij zeggen wat ik moet doen?
Ik ben een werkende Belg, die om medische redenen thuis zit en nu zou ik geen geld krijgen. Kan dit hier allemaal in België??